כפי שחשפנו: שנת הלימודים בגני הילדים בגבעת מרדכי לא נפתחה

ארי וידר 5 Comment on כפי שחשפנו: שנת הלימודים בגני הילדים בגבעת מרדכי לא נפתחה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כפי שחשפנו בשבוע שעבר כי בכוונת ועד ההורים בגני הילדים החרדים בשכונת גבעת מרדכי שלא לפתוח את שנת הלימודים לאור מה שהם מכנים כזלזול ואפליה מצד העירייה, אכן, לא נפתחה הבוקר שנת הלימודים, והגננות וכמה מן ההורים בחרו להפגין מול לשכת ראש העיר ירושלים במחאה.

יושבתו גני הילדים החרדיים בגבעת מרדכי: "העירייה מפלה אותנו"

הרקע להפגנה היא פעילות גני הילדים החרדיים בשכונת גבעת מרדכי. בשכונה פועלים כיום 4 גני ילדים למגזר החרדי ובו לומדים כ-140 ילדים. לטענת התושבים גני הילדים פועלים מתוך דירות שכורות שאינן ראויות ללימוד, ולטענתם 2 מגני הילדים אינם תקניים.

בנוסף לכך קיימת מצוקת מקום בגני הילדים ולטענת הורים לילדים, בכל אחד מגני הילדים לומדים יותר ילדים מהתקן המותר, וחרף פניות רבות לעירייה, לרבות למנכ"ל העירייה אמנון מרחב, לא זוכים התושבים לקבל מענה.

"זה לא חדש. המצוקה קיימת כבר שנתיים, אבל היא הולכת ומחריפה משנה לשנה" אומר אורי, אחד ההורים לאתר 'קול חי' "אני משלם ארנונה בדיוק כמו כל תושב אחר בעיר, ואין שום סיבה שהעירייה תפלה אותי לרעה רק בגלל שאני חרדי".

לטענת אחד ההורים, כמה מפקידי העירייה רמזו להם כי בעירייה לא מעוניינים לקדם את הגנים בשל היותם משויכים לגופים חרדיים. לראיה מציגים התושבים את העובדה הבאה.

בשנים האחרונות נבנו, לטענתם, 7 גנים המשויכים לממלכתי דתי. "עיננו לא צרה במגזר הדתי לאומי" אומר לנו אחד ההורים "אבל לא ייתכן שלהם אפשר למצוא שטח ומבנה, ולאף גן חרדי בשכונה לא מצליחים כבר כמה שנים למצוא מבנה, והגנים פועלים בתת תנאים".

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר על כוונתם, אכן השביתו ההורים את הלימודים בגנים, וההורים נחושים להמשיך ולשבות עד אשר ימצא להם פתרון.

אל המוחים בהפגנה שהתקיימה היום מול לשכת ראש העיר יצאו כמה מעוזרי ראש העיר ולמקום הגיעו גם מחזיק תיק חינוך חרדי צביקה כהן ואיתמר בר עזר מהמחלקה לחינוך חרדי והבטיחו כי יקדמו את הפתרונות הנאותים.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    יש רושם שראש עיריית ירושלים החליט ללכת נגד החרדים בכל דבר

  2. 1

    בר עזר הבטיח לעזור?
    בר עזר אמר בפרוש, אני נגדכם!
    מנהל איגף חינוך חרדי…